Η σημερινή ιστορία, που την έχουμε αναπαράξει τουλάχιστον 2 φορές στο ιστολόγιο μας, κάθε φορά με κάποιες μικρές προσθήκες, έχει να κάνει με τον Σίμωνα τον Κυρηναίο, μια προσωπικότητα πολύ σημαντική για τον Χριστιανισμό.
Ο Σίμωνας, ήταν ο άνθρωπος που βοήθησε Τον Χριστό, να κουβαλήσει τον σταυρό στον Γολγοθά, αφού Ο Κύριος ήταν ανήμπορος από τα βασανιστήρια. Λέγεται, ότι δεν ήθελε να κουβαλήσει τον σταυρό και τον αγγάρεψαν οι Ρωμαίοι ενώ υπάρχει και η άποψη πως ο Σίμωνας έδειξε συμπάθεια προς Τον Κύριο, που βασανιζόταν, έτσι οι Ρωμαίοι τον έβαλαν να Τον βοηθήσει. Όποια και αν είναι η επικρατέστερη άποψη, ο Σίμωνας κουβάλησε τον σταυρό στον Γολγοθά, γεγονός που αποτελεί τον πέμπτο σταθμό της Σταύρωσης. Η αναφορά σ’ αυτό το συμβάν αναφέρεται στα τρία απ’ τα τέσσερα ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης, στο Κατά Ματθαίον, στο Κατά Μάρκον και στο Κατά Λουκάν.
“Ἐξερχόμενοι δὲ εὗρον ἄνθρωπον Κυρηναῖον ὀνόματι Σίμωνα τοῦτον ἠγγάρευσαν ἵνα ἄρῃ τὸν σταυρὸν αὐτοῦ”. (Κατά Ματθαίο 27:32)
“Καὶ ἀγγαρεύουσι παράγοντά τίνα Σίμωνα Κυρηναῖον, ἐρχόμενον ἀπ’ ἀγροῦ, τὸν πατέρα Ἀλεξάνδρου καὶ Ρούφου, ἵνα ἄρῃ τὸν σταυρὸν αὐτοῦ”. (Κατά Μάρκο 15:21)
“Καὶ ὡς ἀπήγαγον αὐτόν, ἐπιλαβόμενοι Σίμωνός τίνος Κυρηναίου, ἐρχομένου ἀπ’ ἀγροῦ, ἐπέθηκαν αὐτῷ τὸν σταυρὸν φέρειν ὀπίσω τοῦ Ἰησοῦ”. (Κατά Λουκά 23:26)
Η ονομασία του, Κυρηναίος, αναδεικνύει την γενέτειρα του, την Κυρήνη, που ήταν πόλη της βόρειας Αφρικής στην σημερινή Λιβύη. Ο Σίμωνας, λόγω της καταγωγής του, φέρεται να είναι ο πρώτος Αφρικανός που ασπάστηκε τον Χριστιανισμό ενώ θα πρέπει να προσθέσω πως πιθανώς να ήταν μαύρος.
Μια άλλη θεωρία που αφορά τον Σίμωνα, προέρχεται από τους γνωστικιστές, που θεωρούν ότι ο Σίμωνας σταυρώθηκε έναντι του Ιησού αφού ισχυρίζονται πως ο Κύριος δεν είχε σάρκα αλλά εμφανιζόταν σαν να είχε. Αυτή η θεωρία περιγράφεται στη «Δεύτερη πραγματεία του μεγάλου Σεθ» (Second Treatise of the Great Seth) και ασπάζεται από μεγάλη μερίδα Μουσουλμάνων.
Για τον Σίμωνα θα πρέπει να αναφέρω και την ανακάλυψη που έγινε από τους Ισραηλινούς αρχαιολόγους, Eleazar Sukenik και Nahman Avigad, όπου σύμφωνα με το κείμενο “A Depository of Inscribed Ossuaries in the Kidron Valley,” που δημοσιεύθηκε στο Israel Exploration Journal το 1941, βρήκαν στην κοιλάδα του Κίντρον ένα οστεοφυλάκιο, όπου σε ένα κόκκαλο ήταν χαραγμένο δύο φορές στα ελληνικά η πρόταση «Αλέξανδρος γιος του Σίμωνα». Αν και όλα δείχνουν πως όντως ο Αλεξάνδρος ήταν γιος του Σίμωνα εντούτοις δεν υπάρχει επιβεβαίωση ότι πρόκειται για τα ίδια πρόσωπα.
Πέραν του Σίμωνα, δεσμούς με τον Χριστιανισμό απέκτησαν και οι γιοί του, Αλέξανδρος και Ρούφος, αφού σύμφωνα με την παράδοση έγιναν ιεραπόστολοι. Το όνομα τους εμφανίζεται στο Κατά Μάρκο Ευαγγέλιο, αφήνοντας μάλιστα να νοηθεί πως ήταν εξέχουσες προσωπικότητες. Το όνομα του Ρούφος υπάρχει και στην επιστολή του Απόστολου Παύλου προς Ρωμαίους, (Προς Ρωμαίους 16:13) και τον αναφέρει σαν γιο του Σίμωνα αν και δεν υπάρχει και πάλι επιβεβαίωση ότι πρόκειται για τα ίδια πρόσωπα.
Κλείνοντας την ιστορία του Σίμωνα του Κυρηναίου θα ήθελα να αναφερθώ και στο κυρηναϊκό κίνημα ή κίνημα του Σίμωνα (Cyrenian or Simon movement) που υπάρχει στην Μ. Βρετανία. Βασική αρχή του κινήματος είναι «να μοιράσουμε το βάρος». Μέσω αυτού δίνεται βοήθεια σε άστεγους και σε άλλες ευπαθείς ομάδες.
kalantzianastasia
March 18, 2017 at 3:10 pm
Reblogged this on anastasiakalantzi50.
Pingback